1. Cum ați descrie relația asistentului social cu copiii bolnavi de cancer, leucemii și anemii grave și părinții acestora?

Relația asistentului social cu copiii, tinerii sau aparținătorii acestora (părinți sau bunici) trebuie să fie bazată pe răbdare, compasiune și disponibilitate. Fără exagerare, asistentul social trebuie să fie pregătit să asculte, să însoțească sau să îndrume un părinte la orice moment.

2. De ce cunoștințe și competențe credeți că are nevoie asistentul social pentru a dezvolta o intervenție individualizată în astfel de cazuri?

Un asistent social din spital trebuie să cunoască bolile oncologice întâlnite la copii (terminologie de bază în domeniu), reglementările legislative legate de obținerea sau reînnoirea certificatului de handicap, drepturile cuvenite pentru copil și familie (însoțitor).

 3. Care este, în opinia dumneavoastră, rolul asistentului social în promovarea și implementarea drepturilor copiilor bolnavi de cancer și a părinților acestora?

Asistentul social trebuie să fie un profesionist activ în abordarea multidisciplinară în asistența copiilor cu boli oncologice. Asistentul social este un jucător-cheie în accesarea drepturilor sociale și economice ale unei persoane care este diagnosticată cu o formă de cancer sau altă boală asociată. Pregătirile pentru obținerea certificatului de handicap se fac odată cu stabilirea diagnosticului și începerea tratamentului citostatic sau radioterapeutic. Asistentul social joacă un rol important în procesul de educație (continuarea procesului de educație în spital sau la domiciliu), consilierea vocațională a tânărului care trebuie să aleagă o nouă meserie și în ton cu situația medicală, orientarea familiei către servicii de paleație (asistentul social este în dialog permanent cu medicul curant și psihologul din echipa de caz).

  Mihai Benchea este asistent social și coordonatorul proiectului ȘCOALA DE SPITAL: 

http://www.scoala-de-spital.ro/?page_id=7, 

https://www.facebook.com/Scoala.de.Spital/.